fredag 3 juli 2009

I´m a youngblood

Igår var det då dags för Gatufesten i Sundsvall! Var ju där förra året och då var det super så hade rätt höga förväntningar. Jag blev inte besviken.

Hade ju Erri här som sagt så vi mötte upp Anna och hoppade på x2000. En lite sur kontrolltant men jag pratade henne till rätta så var vi överens. Annars var det trevligt folk med på tåget! Kom fram och pratade med killarna och tjejerna som väntade på oss och sen vandrade vi in mot stan och skulle kolla läget. Pratade lite med en tjej och vips var vi med i radio. Inte okej! Vi vill ju inte dom spenderar hela sin veckopeng på oss! Älskade du... Vi måste ta ett snack om det där! Sprang på Nisse och Jonas som var taggade och söta som vanligt. Dom skulle shoppa och vi drog för att få i oss lite mat. Sprang på Hassle där också, inte illa. Alicia, Emma och Bea kom så dom joinade dom också. Sen började vaktena slänga ut allt folk men gratis är gott och rosa är gulligt. Tack! Erik och Jocke behövde lite hjälp att sälja t-shirts och posters så vi ryckte in och styrde upp det hela. Det här är den minsta! Den heter Small! och Huuuuundra krooooonoooor! senare var det dags för gig så vi tog plats framför stora scenen. En timme EMD i högform slår aldrig fel. Kan nog inte beskriva i ord hur mycket jag älskar hela grejen... Fick en hel del bra kort och vi hade kul! Tillbaka till tältet där vi hittade en Erik som jobbade i 1000 knyck så han behövde ett par händer till. Nöjet är helt på vår sida! Vi pratade lite med folket och kollade in Ace of Base som hade ett av väldigt, väldigt, väldigt få gig i Sverige. Vi snackar den 2:a på 15 år... Kult! Ett kramkalas med killarna och en geografilektion med Danny senare sa vi hej då och hoppade på tåget söderut igen. Det kan ha varit det längsta tåg jag någonsin sett. Helt galet långt! Annas pappa mötte upp och körde hem och vi ramlade i säng strax efter två.

Klockan ringde klockan sex i morse och jag var inte pigg men drog mig upp och iväg till jobbet medan Erri låg kvar och sussade gott. Jobbade till 16 och det rullade på med varor och kassa som vanligt. Nu ska jag ladda upp för en prommis med vovven. Sedan blir det en lugn kväll. Nya äventyr väntar runt hörnet! Slänger upp fler bilder senare.

1 kommentar:

  1. sjukt bra (Y)
    jag tycker om såna som börjar på bokstaven J :) maah..

    SvaraRadera