måndag 6 juli 2009

You´re like the 4th of July

Jag är visst skyldiga er en blogg om Töreboda. Here we go!


Klockan nio rullade tåget mot huvudstaden och hittade Erri och hennes mamma vid stationen. Vi hoppade in i den söta lilla Volvon och satte fart mot Töreboda ("Mitt i skiten" om du frågar Danny). Vi kom väl fram vid halv tre och kollade in området. Chillade lite vid scenen och så eftersom Erri hittade "Jonasplatsen". Några tjejer som skrek ihjäl sig efter Knut och Stefan, det var lite kul men tror inte direkt dom uppskattade det. Vid fem började det hända saker och Owe Thörnqvist kom upp på scenen. Vi snackar snubben som gjort Varm korv boogie och Daaaaagny (kom hit och spill) ni vet. Gubben börjar bli bra gammal men han körde och vi hängde på. Efter kom Zillah och Totte från Talang 2007. Sen var det då dags för gig! Vid den här tiden var torget helt fullt... Det var sjukt mycket folk, speciellt med tanke på att vi var i Töreboda liksom och inte i någon större stad. Giget var bra förutom att Jonas gitarr var trött efter 3 dagar på turné och bestämde sig för att knappt fungera. Knut och Jonas försökte fixa men det ville sig inte. Bäst var när Jonas drog av sig tröjan och hade skrivit Måns Zelmerlöw på magen! Jag och Erri tror att en viss finne ligger bakom... Killarna var lite slitna men levererade som alltid! Dom skulle ha någon form av signering men vi drog bakom och hittade på Jocke och Jonas istället. Har du erbjudit en femma för gitarren har Jonas sålt den, så glad på den var han. Ska väl nämnas att den kostar en hel del under normala förhållanden. Fick present av honom också, tack! Vi sa hej då till folket och hoppade åter in i bilen för färd mot Stockholm. Efter fyra timmars sömn var det dags att gå upp eftersom jag inte kände för att betala 500 kr för att åka x2000 hem. Jag som svurit att aldig mer åka Upptåget... Men så fick det bli! Kom hem halv tio och sedan jobbade jag 11-21 igår. Det flöt på som vanligt. Pengar in! Slockanade sen så fort jag kommit hem...

Nu ska jag äta och sen bio! Kommer upp bilder när jag hinner lägga över dom!

1 kommentar:

  1. tror faktist aldrig att jonas skulle sälja sin gibson, den har vart med för länge nu... däremot tror jag att den där förstärkarn skulle vara lätt att köpa av honom!
    du "tog" presenten av han... jag säger bara: joooockeee..... :)<3
    iaf, grymt i det stora hela ;)
    Svar; japp, och helt klart snyggaste också! grr...

    SvaraRadera