torsdag 26 mars 2009

Condictio indebiti

Vaknade med ett ryck av att min telefon ringde vid halv åtta i morse. Såg det var mamma och började fundera vad sjutton hon ville så tidigt på morgonen. När jag svarade fick jag inget annat till svar än att mamma rotade runt i sin väska och skrek något till någon hemma. Hon var som vanligt vid den tiden på väg att åka till jobbet. Jag ringde upp lite senare och berättade om den trevliga uppfinningen knapplås. Halv ett händer precis samma sak igen! Hon är söt lilla mamma.

Trampade i vilket fall iväg till dagens seminarium i det underbara vårvädret! Måste införskaffa ett par solisar snarast. Basgruppsmöte minus Madde och sedan blev det smått kaos när det visade sig att vi inte skulle vara på Universitetshuset som vanligt utan på Ekonomikum (ligger bara 5 min promenad bort). Även om vi är jurister så är vi människor och följdaktligen reagerar vi starkt på förändringar. Vi lyckades hitta salen i vilket fall så slutet gott allting gott. Sista seminariet som basgrupp D och med Camilla som lärare behandlade condictio indebiti. Det låter ju fint i vilket fall! Numera tillhör jag basgrupp F med Ludvig, Christian och Cornelia! Härligt gäng så det blir nog bra det också även om jag ska erkänna jag kommer sakna min gamla grupp. Tur dom finns kvar!

Det var telefonterror från jobbet idag också! Emma och Ola ringde om varandra men till slut kom vi fram till att jag ska jobba 10-21 imorgon och 9-18,30 på lördag. Pengar in mina vänner! Det kan man som bekant inte ha för mycket av. Nu ska jag försöka få klart min PM här så pappa kan skriva ut den i helgen eftersom jag inte äger en skrivare. Får komma ihåg att önska mig en sån i födelsedagspresent!

Just nu i högtalarna : Janet - Let go

2 kommentarer:

  1. bara ett liiiitet tag tills du fyller år ;)
    kolla in min nya design också!!
    i love it! :)

    SvaraRadera
  2. haha allt är ju relativt ;)

    SvaraRadera