måndag 30 mars 2009

Jobbiga kunder och PM

Igår morse vaknade jag av att Emma ringde med smått panik i rösten och undrade om jag kunde jobba istället för Susanne. Jag konstaterade att jag inte hade något bättre för mig och sedan kunde jag somna om lite eftersom jag inte började förrän klockan två. Annat var det förra året när jag glömde ställa om klockan och vaknade 30 min före jag skulle börja jobba. Inte helt lyckat! Efter att ha hoppat i närmsta kläder och borstat tänderna i farten lyckades jag komma i tid, men blev kanske lite väl stressigt. Igår jobbade jag i vilket fall till stängning. Jag vet inte riktigt vad det är som gör det men det slår aldrig fel. Jag pratar om folket som kommer med full kundvagn när klockan slår sju och vi är på väg att stänga. Denna gången var det en gnällig tant som hade köpt en massa garanti-varor så det tog lite tid. När hon plockat ner allt och för länge sedan betalat kommer hon på att hon glömt lämna fram sin kupong med 5% rabatt. Sedan skäller hon på mig när jag förklarar att jag inte kan ta emot den eftersom köpet redan är klart och jag inte kan gå in och ändra i efterhand. Skickade vidare henne till Irene i kundtjänst så fick hon ta hand om det. Väl hemma följde jag med pappa och köpte pizza!

Blev en rätt tidig morgon idag. Efter ett akutsamtal till Cornelia (sorry for that) kunde jag och pappa dra iväg till hans jobb och skriva ut 3 stycken PM. Tuffade tåg tillbaka till Uppsala och lämnade in mitt, Cornelias och Johannas PM och sen blev det en prommis hem till Flogsta. Nu är det dags att göra något åt den här dagen också!

1 kommentar:

  1. Stackars dig som får stå ut med gnälliga kunder, det är konstigt att det alltid ska gnällas men jag tror att det har med att göra att vissa inte kan acceptera att de gör fel och måste ha en annan att skylla på.
    Men du tog det inte så hårt va?

    SvaraRadera