måndag 30 mars 2009

Vuxenpoäng!

Idag har jag fått en massa nyttigheter gjorda! Började som sagt med att jag lämnade in min PM. Sedan fortsatte vuxenpoängen att ramla in i takt med att lägenheten blev städad, tvätten blev tvättad och till sist drog jag med mig Elin mot Ica Maxi och handlade mat!

Jag funderade på det där med att bli vuxen. Är jag vuxen nu? Jag har flyttat hemifrån, betalar räkningar, tagit körkort, har både MedMera och Ica kort och varje månad drar dom 200 kr från mitt konto till en pensionsfond. Jag är 21 år gammal och redan sparar jag pengar så jag ska ha när jag blir 65... Jag tror nog inte det är så lätt att avgöra hurvida någon är vuxen eller inte. Min farfar blir 87 i september och han är fortfarande inte vuxen! Eller jo, det är han nog trots allt. Allt beroende på situation. Han blir som ett barn på julafton så fort Eddi visar sig och ska bjuda på en bit hårt bröd och blir överförtjust när hunden sätter sig och skäller på befallning. Samtidigt har han jobbat som major hela sitt yrkesliv och kan verkligen ryta i och styra upp saker när det behövs. Just den blandningen tror jag är tecken på att man är vuxen. Den kombinationen av att kunna anpassa sig efter situationen. Jag hoppas jag blir som min farfar när jag blir äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar