måndag 4 maj 2009

Back to reality

Åter till verkligheten efter nära en veckas ledigt ringde klockan halv sju i morse och det var bara att cykla iväg till dagens första föreläsning. Det regnade ute bara för att göra oss lite gladare. Skam den som ger sig och visst kom jag fram! Vår kursföreståndare professor Jonas Malmberg pratade arbetsrätt med oss i två timmar. När vi fick "kaffe-paus" efter halva föreläsningen hade inte ens cafét öppnat så vi fick vänta i tio minuter på kaffe... Klockan 10 var vi klara och hade världens kanske längsta håltimme på sex timmar. Drog till Jontes och köpte en bok varpå jag tog med mig Madde för lite ärenden. Hämtade ut hennes PM vilket orsakade lite panik men jag tror det ska lösa sig. Sedan gick jag och bytte mina trasiga skor mot ett par nya. Eftersom dom inte hade dom skorna i min storlek fick jag välja en ny modell. Jag gilla det där! Ha dom i två månader tills man precis hinner börja tröttna på dom, sedan går dom sönder lite så kan man gå tillbaka och få ett par nya trots att man inte har kvitto (det slängde jag ju när jag började använda skorna). De fick bli sallad från Cupido till lunch. Sprang tillbaka till Jontes för lite plugg men blev en snabbis till Gina med Nina också (lägg märke till ordvitsen). Vid 16 drog vi oss till Ekonomikum för föreläsning nummer två. Jonas pratade på i två timmar till men lät oss gå en kvart tidigare, tack för det. Kom hem och maten stog i princip på bordet. Nu blir det lite tvätta, städa och sånt. Sen är det ju måndag vilket betyder lite tv också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar