söndag 17 maj 2009

You got a piece of me

Igår var det då skola som vanligt. Basgruppsmöte, en sväng på stan med Cornelia och sedan seminarium i vanlig ordning. Gick väl rätt bra när vi väl hade rett ut allt. Sedan trampade jag och Björn hem i snabb takt. Fick i mig lite mat och bytte väska och sedan full fart mot stan igen. Kom fram till huvudstaden vid sextiden och mötte upp Erri. Vi gick till Kungsan där folket började samla sig. Frida dök upp och massa andra sötisar! Vid sju drog Ramsells igång. Jocke lika snygg och trevlig som alltid. Sedan var det full fart på scenen fram till tio. Smet iväg en sväng i mitten där och kramades med lite fler sötisar och gav Göken hemligt uppdrag som han utförde med glans. Tack! Tillbaka för att se EMD stå för finalen. Dom skötte sig fint som vanligt. Vi drog iväg för att fixa lite mat, smink och kläder. Sedan var vi redo. Jag och Frida gled in på Café Opera och efter att ha lämnat våra jätteväskor dansade vi natten lång med kända och okända. Mycket trevligt! Förlåt att jag var så kort förut! Du är förlåten kära du. Stämningen var hög och Style spelade live från scenen. Minus dock för att allt utom en viss sorts öl kostade multum. Vi ramlade i säng hemma hos Frida när solen började gå upp.

Klockan ringde vid tio och det var bara packa sig upp! Frida skulle jobba och kom i precis en sån klänning jag har letat efter. En lätt sommarklänning liksom. Blir köpa en sån imorgon! Lämnade av henne på hennes jobb och sen tog jag tuben in till stan. Erri kom och vi åkte iväg till Eskilstuna. En snabb sväng på stan och sedan vidare till Parken Zoo. Gratis är gott! Sprang på en liten Robin som tyckte vi var överallt. Tydligt att han inte känner oss riktigt än... Mojje var på plats och körde sina härliga låtar. Han hade med sig Mimmi Sandén (känd från Talang och yngre syster till Molly Sandén). Säger bara jösses vilken röst den tjejen har! Helt otroligt. Dom körde en timme och sen signerade dom medan vi pratade med Robin och smidde lite planer inför framtiden. Dom skulle vidare till Jönköping så vi drog in till stan igen och efter en glass blev det tåg mot huvudstaden. Missade precis mitt tåg till Uppsala så blev en sväng på Max. Ta en bira för fan! Sätt er! Nästa gång. En timme senare lämnade jag Erri och åkte hem. Här väntade Mattias, Markus, Elin, Gisela och Fabian. Sedan blev det Eurovision song contest för hela slanten. Stort grattis till Norge! Malena var värd bättre. Ska jag snart krypa ner för ska upp och jobba imorgon. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar