söndag 3 maj 2009

I never really cared until I met you

Äntligen hemma!

Dagen har gått ganska fort. Upp och sen jobbade jag 11-19 idag. Massa pengar in, love it! Dagens kund blev han som köpte två tvättmaskiner och två torktumlare och betalade först 5000 kr kontant och skulle ta resten på kortet. Sedan kommer han på att han hade ju lite mer pengar i fickan och halar upp 8500 kr till. Notan slutade på runt 21900 kr. Efter jobbet drog jag hem och åt och sa hej till Henke som kommit hem från Järvsö och mormor som var föbi en sväng. Tog mammas cykel till tåget vilket kunde ha slutat illa. Dagens tips får bli att inte åka nerför en brant backe på en cykel som knappt har fungerande bromsar. Men jag lyckades reda ut det. Väl framme på centralen visade det sig att mitt tåg var sent. En timme och tio minuter sent för att vara exakt. Ingen idé att gräva ner sig även om jag blev lite smått irriterad. Jag har som princip att inte lägga ner massa onödig energi på saker som jag ändå inte kan påverka. Det gäller ju att göra det bästa av situationen så jag greppade boken om Arbetsrätt och lite vindruvor och började läsa. Nu är jag i vilket fall hemma och sängen skriker efter mig så lika bra att gå och göra den lite sällskap. Tidig föreläsning imorgon. Natti på er!

1 kommentar:

  1. Bra princip det där.. Du har rätt, ingen idé att bli irriterad på att tåget är sent men ja man blir irriterad ändå.. Men tror jag ska börja ta till mig din princip ;)

    SvaraRadera