onsdag 6 maj 2009

Time you lose is what you choose

När jag precis skulle åka iväg i morse och stog med skorna på så ringer det på dörren. En kille som heter Erik var det och han var servicetekniker i området där vi bor och kom för att fixa en vattenläcka. Problemet var bara att vi inte har någon vattenläcka... Skumt. Det gäller ju att ta vara på sina tillfällen så när han ändå var där och på plats bad jag honom smörja upp låset på vår ytterdörr. Den är galet seg att öppna. Jontes var intaget av kostymnissar som åt sushi så vi tog plats i cafét på Universitetshuset istället! Sedan hade vi seminarium med nya läraren Erik.

Nu sitter jag i Gävle och har precis varit ute på prommis med mamma, pappa och en galen hund. Av en slump kom jag in på en gammal kompis blogg. Hon har tydligen en son på snart ett år. Jag visste inte ens om att hon var gravid. Det kanske inte är så konstigt med tanke på att vi knappt haft kontakt sista åren men ändå. Det är så många som passerar igenom ens liv. Jag och Emma var ihop rätt ofta när vi var sådär 10-13 år kanske? Vi drömde om att starta ett stuteri och hade kaninhoppningar och grejer. Det var tider det! Jag är i vilket fall glad för hennes skull, hon verkar må bra och trivas med livet. Vad mer kan man begära egentligen? Ni hittar hennes blogg här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar