fredag 1 maj 2009

Valborg!

Har nu vaknat och lovade visst en blogg om hela spektaklet valborg så här kommer den!

I onsdags tog jag tåget tillbaka till Uppsala igen! Efter lite mat och fix hemma så drog jag till Elin och kollade in hennes nya lägenhet. Sandra var också där! Vid nio var vi på plats utanför Stocken och kön var galet lång. Vi spelar om en min... orsakade lite smått panik men vi kom in till slut. Missade början bara. Jag kan nu stämma in att Ål in faktiskt är Sveriges bästa coverband! Fullt ös och hur kul som helst! Eddie var söt Det får du en kram på! och Julle var glad att vi hade kommit och kollat. Det vet du. Killarna skulle åka tillbaka till Stockholm så vi sa hej då och gick till Johannesgrillen för lite mat. Hämtade upp min cykel hos Elin och trampade tillbaka mot Flogsta.

Man skulle kunna tänka sig en sovmorgon efter detta men inte när det är valborg och man är i Uppsala. Halv tio dök Fabian upp och vi tog med grejerna och åkte in mot stan igen. Mattias var redan där eftersom han skulle vara vakt. Det var dags för den årliga forsränningen. 95 stycken flottar av olika design och kvalité med studenter på som skulle ta sig an Fyrisån. Sjukt kul att se alla roliga och när dom ramlade i vattnet! Mötte upp Emma och Rickard där också! Vi drog till Ekonomikumparken med ALLA andra. Där satt alla på filtar i det fina vädret och åt och drack gott. Vi mötte upp Elin, Lina, Hanna, Sandra, Anders och Magnus och snart kom Mattias också så vi blev ett helg gäng! Vi drog oss hem för lite mat och klädombyte. Det var då det spelades brännboll här utanför. Sedan mötte vi upp gänget igen för att titta lite på kasen och sen spela brännboll och ha oss! Mycket trevligt. Hämtade upp Hanna och sen försvann dom flesta men jag, Mattias, Hanna och Markus hamnade hemma hos oss och det fick bli en late night movie signerat Harry Potter. Efter det kände vi att sängen kallade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar