torsdag 21 maj 2009

Shopaholic

I morse gjorde jag mitt bästa för att ignorera klockan som ringde men samvetet och det höga ljudet gjorde att jag tog mig upp. Rullade ut till Coop där det var helt dött. Inte en bil, inte en cykel... Inte en endaste en var på plats och det var släckt, låst och larmat. Eftersom jag dubbelkollade tiden med Emma när hon ringde var jag ju säker på att hon sagt sju och klockan var runt tio i. Började fundera vad jag skulle ta mig till när Christian dök upp! Han är vakt och berättade att han skulle öppna kvart över enligt sitt schema. Deal kände jag och satte mig och vänta i solen. Ida, Anders och Sylvia dök också upp. Kvart över sju fick vi komma in och sen var det bara sätta igång. Jag var på fryst idag. Lite ovant men ganska så kul. Plocka upp en hel massa varor och flyttade runt dom gigantiska pallarna inne i frysen där det är en temperatur av typen väldigt väldigt kallt. Vinterjacka och vantar på är ett måste. När klockan var tre kunde jag nöjt konstatera att jag hade samtliga fingrar och tår kvar och att jag fått ut alla varor som gick ut i butiken.

Tog en sväng förbi Susanna på Siba! Alltid bra att ha kontakter som vet vad dom pratar om. Klämde och kände och Susanna pratade på. Vi kom fram till att det blir en Nikon D60! Den är nu bokad och klar och kommer hem i början på nästa vecka så skulle hon slå en pling. Like it! Får med en sån väska och minneskort också. Sen ska jag ut och leka! Hem och ut med vovve, mamma och pappa i skogen en timme. Var bara hem och efter en snabb dusch åkte jag och hämtade farmor och farfar. Mormor kom också och nu har vi ätit världens middag ute på altanen. Nu är det sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar