torsdag 4 juni 2009

As time (and customers) goes by

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Följden blev att jag drog på mig regnjacka och paraply och knallade iväg till jobbet. Kort pass idag så det var skönt! Jobbade bara 17-21. Det han dock hända en del under tiden.

- Min gamla klassföreståndare Christina Svensson kom och handlade. Hon jobbar kvar på Vasa och var sig precis lik. Fick mig att tänka på hennes son David som är lika gammal som mig. Vi konfirmerades ihop. Enligt obekräftade uppgifter ska jag också ha smulat hårt bröd i hans säng och skrivit Skrattar bäst som skrattar sist! på hans spegel med läppstift. Envisa rykten gör också gällande att han som hämnd drog ut alla mina och mina vänners lakan och band ihop dom över hela rummet samt hade raklödder och tandkräm på samtliga dörrhantag och toalettsitsen. Härliga tider!

- Ida Kolsmyr kom också förbi. Hon är dotter till en annan gammal lärare, Ann Kolsmyr. Har inte sett Ida på typ 7 år så hon var lite längre och lite äldre. Jag och Anna satt barnvakt åt henne ett par gånger och sen fick dom våran kanin Dog när vi köpte Eddi. Kaninen fick heta Dog just eftersom vi hellre ville ha en hund men inte kunde ha en just då så han fick bli något slags substitut. Sista jag hörde var att han bodde i ett box i ett stall ihop med en minigris som hette Doris. Men han borde nog vara död vid det här laget. Ida kände i vilket fall igen mig också så det var ju lite kul och hon lovade hälsa Ann från Jorre Särre!

- En man kom och köpte isbergssallad för 200 kr. Ett salladshuvud kostar ca 5 kr. You do the math! En jäkla massa sallad var det kan jag meddela.

- Nu har jag fått mitt passerkort och alla koder så nu är jag fullständig medlem av personalstyrkan! Annars rullade det hela på ganska som vanligt.

Nu ska jag ta och packa och sedan blir det väl lägga sig i rätt bra tid. Enligt uppgift lär helgen bli ganska så galen! Den kommer innefatta en dansbandshingst, ett lutande torg och tivoli. Rapporterar som alltid. Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar