torsdag 11 juni 2009

Break the silence

Gårdagen var alltså ganska så händelserik och trevlig! Den började vid den inte alltför bekväma tiden 05,30 och efter dusch och fix släppte pappa av mig på jobbet. Började på brödavdelningen med att Göran visade lite hur ugnen fungerade. Sedan värmde jag bröd och bullar av olika slag ett tag! Sjukt varmt i ugnen kan jag meddela. När allt var klart och påfyllt i dom hyllorna plockade jag upp brödet vi fått från stans bagerier och sen var det dags för fika. När vi kom ner igen hade det kommit en massa frysvaror så jag och Anette högg in och fyllde på för fulla muggar fram till lunch. Sedan gav vi oss på kolonialbiten. Det var då olyckan var framme och jag skar mig på en kartong. Anders tyckte det var lika bra att vi åkte till akuten direkt. Säg till bara så åker vi! men jag fick ett plåster och krisen var över. Jobbade på fram till 16,30 då pappa var snäll och hämtade mig för vidare transport ner mot tåget.

Stockholm och Gröna Lund stog näst på schemat! Fick med mig Björn också så han hoppade på i Uppsala. Ut till Grönan där vi träffade en massa söta saker. Tog en sväng förbi Insanse där Nisse och Göken kom utramlande och en stund senare Erri och Frida. Hittade på Nina också, det var trevligt! Sa hej till Jocke Stenhammar som agerade tröjförsäljare dagen till ära. För lång och trogen tjänst! Tack för det! Sedan var det showtime. Det var en bra show, killarna var bra och publiken hade kul. Skön feeling! Älskar verkligen Eriks nya! Efter skulle killarna ha signering så vi tog det lite lugnt ett tag. Pratade lite med Jocke som uppdaterade oss om Göteborg och sånt. Björn köpte lite mat och sen åkte han vidare. Jag joinade tjejerna som var kvar vid scenen istället. När killarna skrivit klart kom dom och sa hej och kramades lite. Skällde lite på Danny över Avesta men han är förlåten och vi kan bara konstatera att han verkligen behöver glasögon. Puss och vink och ses! Sedan tog jag med mig Em, Anna och Malin och efter ett skobyte där jag fick klackar tog vi en prommis in till stan. Träffade några lustiga typer på vägen, dom var sköna! Sena tåget hem som var ovanligt segt även för att vara det sena tåget. Strax före två var vi i vilket fall hemma och Malins mamma var söt och hämtade oss på stationen. Fastnade lite framför datorn men somnade väl runt tre.

Idag vaknade jag vid halv tolv vilket är rätt sent för att vara jag. Skönt att få sova ut i vilket fall! Har tagit en prommis med vovven och om en timme ska jag iväg och jobba ett sånt skönt pass 17-21 igen! Bjuder på några bilder från gårdagen, fler kommer ut på Facebook inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar