måndag 1 juni 2009

What if I say I love you

Här kommer en hel uppsats!

Packade in Emelie, Anna och Alicia i bilen och drog iväg mot Avesta och Dalarna. Senast jag var där var det ett grymt gig, nattliga samtal med D och trevligt folk så förväntningarna var höga. Måste bara ta upp en sak här. Vägarbeten måste vara något av det mest onödiga som finns! Eller det är det ju inte, men dom behöver ju inte vara precis där jag ska åka precis då. Vi skakade sönder i ett par kilometer på smalaste grusvägen ever. 70 km/h? Don´t think so! Vi samlade ihop oss och hämtade upp Erri i Krylbo och sedan full fart in till Avesta. Ica är bra, gratis parkering gillas. Gick och hämtade våra festivalband Ja men det var ju ni ju! Det vet jag! och sedan in på området och kollade läget lite. Såg bra ut! Jonas och Jocke kom och kramades och sen dök folket upp på löpande band. Tummen upp Erik! Vi tog en sväng "på stan" och sedan tillbaka för att kolla Rongedal. Dom är sjukt lika dom där två... Peter från A A Amigo var där också, han är kul! Minnen från nationaldagen förra året! Strax efter 22 var det då dags för killarna att kliva på och köra smygpremiär på sommarshowen. Det var full fart och alla var på så det var kul. Speciellt kul att få höra Eriks nya singel, love it. Sedan gillade jag bandet i frack och hatt också! Ska jag vara petig så hade jag kanske hoppat över en cover och kört lite mer EMD men över lag kanon. Träffade killarna en sväng efter. Gör du? Vad glad jag blir! Danny ska för övrigt ha smisk! Vi sa tack och hej till folket och tog bilen till Gävle igen. Lämnade av Em och Anna på stan och fick med mig Erri hem. Bara för ni är så söta kommer några bilder här!



Efter två timmars sömn ringde klockan. Erri skulle hem och jobba och skulle ta femtåget hem så det var bara upp och köra ner henne till stationen. Kändes lite konstigt. Normalt är det ju jag som alltid stressar hem för att jobba! Nu kunde jag istället åka hem och sova några timmar till. Efter ett par timmars plugg i solen åkte jag iväg och gjorde lite ärenden på Köpis. Där var Rasmus som hade med sig Kim och Janet, alltid trevligt! En liten kille och en liten tjej sjöng före dom så bra att Anders Bagge undrade vad sjutton vi hade i vattnet. Sedan sjöng Kim och Janet ett par låtar var. Var ju tvungen att ta upp rumpincidenten från Café Opera med Kim. Knappen hade skött sig iafall, skönt det! Falun blir grymt. En snabbis på Coop och sen hem och baka och städa. Mamma och pappa kom hem från Mallis bruna och fina. Blev grilla och bara allmänt lugnt. Kvällen avslutades med ett par avsnitt SATC och en kvällsprommis med vovven i brorsans stora tröja som var en som tunika på mig. Mys!

Idag blev det också lite plugga och packa väskan. Rullväska is the shit säger jag bara! Nu är jag tillbaka i Uppsala igen. Ska plugga lite till och sen är det ju måndag vilket betyder tv-kväll. Sista avsnittet av Färjan och sen Cityakuten!

4 kommentarer:

  1. ja bandet i frack&hatt var en trevlig syn (A) waha.
    nu är det bara att tagga om för grönan den 10:e ;D
    <3

    SvaraRadera
  2. Bäst var Dannys If only you. Mmmm....Han e MUMMA<3<3<3<3

    SvaraRadera