tisdag 2 juni 2009

Hold me and love me

Då var allt packat och klart för imorgon. Efter viss övertalning av det mer våldsamma slaget fick jag ner alla böcker i rullväskan. Pennor, frukt och vatten får jag ta i min vanliga. Blir tidig uppgång imorgon eftersom tentan börjar kl 08,00 och att komma sent är inte ens att tänka på som ni kanske förstår. Skulle nästan vilja hävda att tiden till viss del är diskriminerande. Jag är och kommer alltid till viss del vara en kvällsmänniska och mitt huvud fungerar inte som det ska före klockan tio. Redan där har jag ett klart underläge mot till exempel min vän Björn som alltid (nästan i vilket fall) är uppe tidigt. Men nu är det kanske inte så lätt att flytta på 300 pers. Dessutom hade jag ju fördel senast då tentan låg på eftermiddagen. En parantes i det hela är att morgontrötthet inte faller in under det som skyddas av den nya diskrimineringslagen. Enbart saker som religion, sexuell läggning och så anses värt att skydda. Med andra ord blir det till att ta en kall dusch och hälla i sig kaffe före jag hoppar på bussen imorgon. Hoppas alla som ska till Liseberg ikväll får kul. Erri, jag litar på att du styr upp det hela!

Björns blogg hittar ni här!

1 kommentar:

  1. men hej:) är det bra? längesen nu!
    ja de va riktigt kallt,men nästa gång ska vi bada haha:)kram

    SvaraRadera