torsdag 18 juni 2009

Never give up

Full fart igår som sagt! Dagen började med jobb 7-14. Vi plockade grejer för glatta livet och fick undan bra mycket. Sen retades vi lite med Anders som aldrig har ätit sill i hela sitt liv?!? Men... man kan ju spy! Det var lite roligt eftersom vi hade demo på just sill och potatis igår. Nästa gång, då jäklar! Annars flöt det mesta på som vanligt.

Hem och bytte om en snabbis och insåg att jag inte ridit på väldigt länge. Vinterkläder med vantar och mössa användes senast... Ner på stan och kom fram till att det var länge sen jag åkte buss i Gävle också. Bussarna har alltid gått tio i och tjugo över och på vardagar varje kvart. Då menar jag liksom alltid. Men inte nu. Jag kom ner 14,43 bara för att inse att bussen nu gick tjugo över, tjugo i och prick. Jag fick alltså vänta en kvart. Inte nog med det. Bussen förbi stallet som tidigare gått två gånger i timmen gick nu bara en gång i timmen, och tror ni inte det var den som gick 14,40? Naturligtvis. Dessutom hade dom höjt priset med en hel krona sen sist, inte okej. Slutade med att jag åkte ut till Köpis och fick en extra prommis på tio minuter. Väl ute i stallet tog jag med Bernie på en tur i skogen. Mackmyra är fantastiskt på sommaren. Träffade på Sandra som fyller 20 idag. Hon rådde alla att stanna hemma ikväll för det ska tydligen gå vilt till! Mamma kom och hämtade upp i vilket fall!

Efter mat och dusch hemma drog jag iväg till Lina! Där var Anders, Elin och Alex. Efter en stund dök Magnus och Linnéa upp också med sin lilla Kajsa. Kajsa är 4 månader gammal men på grund av komplikationer blev hon född väldigt mycket för tidigt. Hon skulle egentligen blivit född idag. Hon växer och mår bra i vilket fall och var supersöt! Vi spelade spel och snackade skit i några timmar, mycket trevligt. Sen gick jag hem och slog på ett par avsnitt SATC och sen blev det sängen för hela slanten.

Idag är jag ledig! Har lite roliga saker på gång. Senast jag gjorde det jag gör just nu hamnade det i lokaltidningar och på tv4 och gud vet allt... Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar