lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Gårdagen började med att jag och pappa packade in farmor och farfar i bilen och åkte till vår släktgård Flottskär. Farbror Lasse och min kusin Andreas var där och ville äta lunch. Visade sig att vi hade typ 15 till glada släktingar på plats! Många som jag inte sett på jättelänge så det var lite kul. Vi passade på att fira tant Marga också som fyllde 97 år igår. Vi valde att byta ut "uti hundrade år" till "många lyckliga år" när vi sjöng... Ingen vill ju hon ska dö om tre år liksom! En sån sak som man inte tänker på före man börjar närmar sig så att säga. Det blev en trevlig lunch med sill, nubbe och nubevisor av högsta klass. Jag valde dock det alkoholfria alternativet eftersom jag fick äran att köra hem.

Hem och bytte om i hundra knyck och sen körde mamma mig till Evve. Där fanns Lollo, Stefan, Anders, Tessan, Madde och Erik också! Vi grillade och hade det riktigt trevligt. Sen var det dags för ett parti kubb som Team Mariestad vann över Team Carlsberg! Behöver jag säga att jag var i det vinnande laget? Ge henne fler pinnar för faaan! Vi drog in igen på den inglasade altanen och spelade nått spel där man skulle förklara ord för varandra. Så galet roligt! Har inte skrattat så mycket på jag vet inte hur länge. Jag och Lollo var grymma men tyvärr visade sig Evve och Anders vara grymmare så dom tog hem det hela. Vi fick besök av självaste Elvis där också! Vi gick in och fortsatte snacka skit och leka konstiga lekar. Sedan tog jag bussen hem med Madde, Tessan och Erik. Tack finaste ni för den roligaste kvällen på mycket länge! Late night call från Viktor också. Tydligen lite väl mycket action i Uppsala. När vi väl rett ut det var det dags för sängen.

Idag har jag varit i stallet och tog ut Ebba på en sväng! Hon håller på att återhämta sig efter en skada så blev ganska lugnt men hon kändes fin! Näst i min kalender står det Orsa så det är väl lika bra att jag gör mig i ordning och drar iväg. Bjuder på en bild på en hoppande Stefan. Fler bilder kommer sen! Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar