söndag 26 april 2009

He´s got my heart on cruise control

Det är nu en mycket trött Jossan som sitter vid tangenterna så ber om ursäkt för eventuella stavfel eller liknande.

Igår lördag var jag uppe med tuppen. Västerås stog på schemat och mycket smidigt stannade bussen här utanför Flogta! I Västerås mötte jag upp Frida och vi tog bussen ut till MediaMarkt. Jag fick lite lätt panik där ett tag men det gick bra! Sprang på Tomas och sen kom Lovisa och Rebecka och hoppade på oss. Trevligt! Segerstedt anlände och efter en demokratisk omröstning (alla mot en) körde han lite olika låtar. Feeling säger jag bara! Det var riktigt kul att se honom solo igen, även om han saknade dom två sötnosarna. Allsång och alla var på så det var kul! Vi ryckte sista platsen i signeringskön. Efter lite hjälp på traven kom Erik ihåg vad Frida heter. Han fick sin lite försenade födelsedagspresent där också. Vi vinkade av när han åkte iväg mot Motala och sen visade tjejerna oss till bussen. In till stan och en sväng på Systemet och Kicks senare var vi redo att lämna Västerås för denna gången. Vi tog bussen hem till Flogsta. Mattias och Fabian fick agera grillmästare och sen kollade vi roliga bilder och klipp tills maten var klar. Frida gick en hård match mot rädisorna där också men hon vann på övertid. Vi bytte om lite och drog in till stan. Markus fyllde år i veckan och det skulle firas! Massa trevligt folk och så. Trötta men glada ramlade vi sen i säng.

Ingen rast och ingen ro! Klockan ringde och idag åkte vi till Kupolen, Borlänge. Ni som kan er historia vet att det var där jag träffade Erik och Danny första gången för drygt två år sedan. Massa söta tjejer på plats. Vi kollade runt lite och Frida köpte ett par skor. Tomas dök upp och köpte ett par han också! Kul att träffa Fredrik igen. Han ska med i sommar! Stefan och boysen kom och efter misslyckade försök med att göra vågen körde dom några låtar som vanligt. Jag hade ju lovat lilla Nellie en skiva med autograf så så fick det bli. Erik körde för övrigt på kaffe med ros idag... Måste vara någon ny variant det där! Matte har ju inte riktigt kollen alla lägen. Va? Är det idag? Vänta, det måste jag skriva upp! Han är okej nu i vilket fall. Vi lämnade folket och hoppade på tåget mot huvudstaden. Efter att ha låst in Fridas väska på Centralen, vilket visade sig vara svårare än det såg ut, åkte vi till söder och Mosebacke. Jag har ju lyckats missa Joakim & Joel tidigare men idag var det dags! Bra med folk och mysigt värre. Jonah var med och spelade så det var kul att träffa honom med. Var typ ett år sedan sist... Han tyckte vi skulle komma och kolla in Darin i sommar. Vi får väl se hur det blir. Jag lämnade Frida på Centralen och nu är jag hemma i Uppsala igen.

Imorgon har jag hemtenta från klockan 10 till kl 10 på tisdag morgon. Jag kommer alltså sitta vid datorn ganska mycket men inte kunna prata så ni vet! Sen får gärna han eller hon som ringt mig några gånger senaste dagarna från dolt nummer säga vad han eller hon vill eller sluta ringa. Tack! Guldstjärna till den som orkade läsa igenom allt! Godnatt Sverige.

3 kommentarer:

  1. Klart man orkar läsa igenom allt, när man har en tenta att skriva så ter sig allt annat genast så mycket lättare... Tänkt på det någon gång?
    Det är tydligen fler än jag som gärna arbetar under press, alltså med något annat än det som man är pressad att hinna just då.
    Babben Larsson skrev om det i sin blogg, när hon har sin manusskrivardag så blir det alltid så väldiskat, välstädat och vältvättat. Det känns skönt att inte vara ensam om problemet.

    SvaraRadera
  2. haha jo jag känner igen det där... Självdiciplinen är inte på topp! Men snart är det över :)

    SvaraRadera
  3. Hade en underbar helg.. Blev väldigt lite sömn men jag fick ju träffa dig jossan o min favvo kille.. Även fast han inte kom i håg vad jag heter.. Men dag 2 så hade han lärt sig både för och efternamn.. Duktigt.Jag hade nog inte druckigt av roskaffet men de kanske bara e jag.. Eller?
    Kram kram

    SvaraRadera