lördag 18 april 2009

Maaluung!

Javisst, så säger dom i Dalarna. För det var dit vi åkte igår. Kan sammanfattas som ett ställe mitt ute i ingenstans ungefär 6 mil från Mora i närheten av Sälen. Som resesällskap hade jag Frida, Em, Lollo och Anna! Vi kom fram vid åtta på kvällen och kollade in läget. Helt dött. En timme senare fick vi i vilket fall komma in och hamnade på ett disco. Jag har inte varit på disco sen jag var typ fjorton. Men det hela blir ju vad man gör det till och vi underhöll oss så gott vi kunde. Vid halv elva började det hända saker och Stefan kom för att börja rigga upp det sista och vid elva klev killarna på scenen. Det var ett riktigt bra gig! Killarna var bra, publiken var på och alla hade kul. Vi orkade inte trängas så ställde oss en bit bak istället! En timme senare var det hela över och vi bestämde oss för att dra oss tillbaka mot östkusten igen. När vi kom ut på parkeringen var det full av fulla småungar. Vi tog vårt pick och pack och drog fortast möjligt. Vid halv fyra var tjejerna hemma och jag ramlade i sängen trött men glad!
Jag vaknade till vid lunch och blir kvar i Gävle ikväll. Snart dags för lunch!

1 kommentar: