tisdag 21 april 2009

If I loose my way, I find another road

Igår var en rätt lugn och skön dag! Pluggade här hemma och fixade och donade lite. Sedan var det ju måndag vilket betyder Färjan och Spårlöst på tv! Efter många års troget tittande på Cityakuten har jag nu mer eller mindre lagt det på hyllan. Det känns inte som att serien kommer någon vart utan bara står och stampar. Sen vet man ju att den som kommer in och är sjukt sjuk så att säga nästan alltid klarar sig medan dom som kommer in med migrän eller en bruten arm alltid dör i cancer eller av någon konstig biverkning. Time to move on liksom.
Idag började dagen som vanligt med en prommis! Lite plugg och slösurfande och sedan iväg till skolan för ännu ett basgruppsmöte med efterföljande seminarium. Blev lite flummigt idag. Frågorna var uppbyggda på ett sånt sätt att man nästan inte visste vart man skulle börja. Men vi löste det med, som vi alltid gör. Efter skolan hängde jag på brudarna som skulle neråt stan och gick runt där en sväng. Pernilla nere i Uddevalla presenterade Clinique 3 steps för mig senast vi var nere så jag slog till. Det är alltså en serie i tre delar som rengör och återfuktar huden. Efter att ha blivit utfrågad i tio minuter om min hy av en tjej med perfekt hy och make (hur ofta jag har finnar? tyvärr, jag brukar inte räkna dom...) fick jag med mig mina tre produkter och massa små gratisprover hem. Hon tog 905 kr för besväret så nu hoppas jag verkligen det är bra grejer! Jag gick vidare och hamnade på Teliabutiken. Funderar på att köpa ny mobil men det tar emot eftersom den jag har faktiskt är fullt fungerande. Men killen var söt så jag stannade och kollade en stund medan han pratade på för glatta livet. Någon som har nått bra tips?

1 kommentar:

  1. Jossan, i dessa tider av miljöproblem och svältkatastrofer är det direkt olämpligt att visa upp en slit och släng-mentalitet och skaffa en ny telefon innan den gamla är uttjänt, så behåll den ett år till!
    Det är mitt tips i alla fall, men så går jag också runt i skor som är "helt fel" enligt Blondinbella och lyssnar på musik "helt utan karaktär".

    (glöm inte bort att läsa detta med glimten i ögat nu bara)

    SvaraRadera