söndag 12 april 2009

Semestern över!

Då var det där med påskledigt i praktiken över. Dagen började med att jag städade undan lite här hemma. Vid elva tog jag på mig solisarna och packade in Eddi, farmor och farfar i bilen och styrde kosan mot Gysinge. Ett ganska så trevligt ställe mitt ute i ingenstans typ. Vi gick en sväng i ett naturreservat och hittade vitsippor och en sjukt gammal ek. Sedan tog vi plats på ett mysigt litet café som hade en uteservering. Lunch och en kaffe på det i solen var inte helt fel alltså! Speciellt inte som det låg precis vid vattnet, och då menar jag precis. Ni kanske har reagerat på att det har blivit mycket farmor, mormor och farfar den här helgen. Inte det hippaste sällskapet kanske men det är personer som alltid har funnits där. Farfar blir 87 i höst och man vet aldrig hur länge vi får ha dom kvar. Därför känns det viktigt att spendera lite tid med dom och på något sätt betala tillbaka för dom senaste 20 åren. Om det innebär att jag tillbringar några timmar med att bara prata eller ställa upp och köra så gör jag det med ett stort leende.

Sprang in en snabbis på Köpis på vägen hem. Berättade jag föresten att jag köpte årets första julklapp för några dagar sedan? Ja, du läste julklapp. I april. Det måste vara något slags rekord. Men billig var den och den kommer garanterat bli uppskattad av personen som får den så då kände jag bara go for it. Familjen har nu återvänt från fjällvärlden och det är åter full fart i huset. Brorsan blev föresten mycket glad för det skärp och dom Brynäskallingar han fick i present. Härligt det! Imorgon åker jag tillbaka till Uppsala och återgår till pluggandet. Nu blir det fläskfilé med potatisklyftor och beasås och en härlig sallad till det. Like it!

1 kommentar: