onsdag 1 april 2009

Snerikes och Skadeståndsrätt!

Igår hade vi först en fyra timmar lång föreläsning med Håkan Andersson! Rykten från T4 sa att han skulle vara grym, till och med bättre än Thomas Bull och då är det inte illa. Han kom inte riktigt upp i Thomas nivå enligt mig men bra var han och han hade en hel del sköna kommentarer. Efter fyra timmar var vi dock ganska trötta. Fick med mig ett helt gäng goa tjejer hem! Vi fikade te och bulle och gjorde oss i ordning för kvällens klassfest på Snerikes (uttalas Snerkes). Humöret på topp även om det dämpades något när vi fick veta att dom inte fått in vår beställning på maten. En och en halv timme senare fick vi dock in kycklingen med den franska potatissalladen och senare kom även kladdkakan in. Måste säga att jag blev lite besviken på maten. Små portioner och potatissalladen smakade bara vinäger. Kladdkakan var god, men det var mer sockerkaka med choklad än kladdkaka om ni fattar. Så om ni äter på Snerikes någon gång är mitt tips att ni väljer Snerikesburgaren. När vi smält maten intog vi dansgolvet en trappa upp. Där hittade vi massa kännigendisar! Vad sägs om Björn Borg, Bamse, Stålmannen och Henke Larsson? Okej, dom var bara på bild men ändå. Kvällen slutade med taxi hem där jag parkerade Cornelia och Johanna på soffan.

Frukost med tjejerna idag och sedan knallade vi iväg till Ekonomikum för ytterligare fyra timmar med Håkan. En hel del roliga citat idag också! Vi pratade en hel del ersättning för skador idag. Visste ni att man får 1,5 miljon i skadestånd om du blir helt invalid när du är 25 år? Helt sjukt. En fot är värd 57 000 och en tumme 14 000 fast ett förlorat lilfinger får du bara 12 000 för. Allt är beräknat på en person som är 25 år gammal och sedan sjunker ersättningen ju äldre du blir. Nu ska jag plugga lite till!

Glöm inte att det är första april idag! Än har jag klarat mig även om vissa gjort sitt bästa för att sätta dit mig.

1 kommentar:

  1. Jossan, det uttalas "Snärkes", inte "Snerkes". Nerike är den gamla stavningen av Närke, och skall således uttalas på samma sätt, de e bara Sthlmare som inte vill använda "ä" i uttalet ;)

    Idag fattade jag att jag hade gått på UNT:s aprilskämt... Satana perkele! Mycket synd att det inte blev prinsessbröllop i Uppsala^^

    SvaraRadera